تفاوت ساعت ایران و کانادا

دانستن تفاوت ساعت ایران و کانادا برای کسانی که قصد سفر یا مهاجرت به این کشورها را دارند الزامی است. تفاوت زمان ایران و کانادا و به طور کلی اختلاف زمانی در کشورها و مناطق مختلف به این دلیل است که زمین در یک دایره کامل یعنی 360 درجه هر 24 ساعت یکبار می چرخد. کانادا یکی از کشورهایی است که به عنوان یک کشور چند زمانه شناخته می شود. با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه، شما می توانید فصول مختلف روز و شب را در شهرهای مختلف تجربه کنید. اگر قصد مهاجرت به کانادا و شهر تورنتو را دارید، احتمالا یکی از مهم ترین دغدغه های شما از نظر کاری و ارتباطی، محاسبه لحظه ای این اختلاف زمانی با ایران و تهران خواهد بود. در ادامه مطالبی درباره تفاوت ساعت ایران و کانادا بیان خواهیم کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع در ادامه همراه ما باشید:

بررسی اختلاف ساعت ایران و کانادا

زمان کانادا از شهری به شهر دیگر متفاوت است. در واقع زمین هر 60 دقیقه 15 درجه می چرخد. دانشمندان از این اطلاعات برای تقسیم جهان به 24 منطقه زمانی استفاده کردند که هر منطقه برابر با 15 درجه طول جغرافیایی است. تفاوت ساعت ایران و کانادا در این است که ساعت ایران 8 ساعت و 30 دقیقه از اتاوا در کانادا جلوتر است.

شهر تورنتو در استان شرقی کانادا قرار دارد و مانند اکثر شهرهای ایران، زمستان‌ها کوتاه‌تر، روزهای گرم سال طاقت‌ فرساتر و دمای هوا بالاتر است .اختلاف ساعت ایران و کانادا یکی از مقاصد اصلی مهاجرت ایرانیان به کانادا است. بنابراین، دانستن تفاوت ساعت بین کانادا و ایران می تواند مهم باشد؛ زیرا زمانی که شما در حال حرکتید و از اقوام خود دور هستید، از طریق تماس صوتی یا تصویری با اقوام خود ارتباط برقرار می کنید و دانستن ساعت مهم است. اختلاف زمانی ایران و کانادا در سه شهر بزرگ ونکوور، تورنتو و مونترال که مقاصد گردشگری هستند، بیشتر است.

تفاوت ساعت ایران و کانادا تورنتو

از آنجایی که تورنتو در منطقه زمانی سوم کانادا قرار دارد و به مونترال و اتاوا نزدیک است، زمان تورنتو هشت ساعت و 30 دقیقه با زمان ایران متفاوت است. برای مثال اگر در تورنتو ساعت 9 صبح باشد، در تهران ساعت 17 خواهد بود. زمان تورنتو با ساعت نمایش داده شده در صفحه اول مطابقت دارد. برای ایرانیانی که قصد مهاجرت به کانادا و زندگی در شهر زیبای تورنتو را دارند، دانستن اوقات شرعی در تورنتو کانادا و زمان کنونی تورنتو مهم است.

تورنتو یکی از محبوب ترین شهرهای کانادا در استان انتاریو است. حدود 6.2 میلیون نفر در این شهر زندگی می کنند. این شهر در شرق کانادا قرار دارد و مانند بسیاری از شهرهای ایران، زمستان ‌های آن کوتاه ‌تر است. سی و سه دقیقه قبل از ظهر در تهران، یا ساعت دوازده صبح همان روز در تورنتو، بر اساس منطقه زمانی و ساعت تابستانی متفاوت است. در اواسط سال و در سی ام شهریور هر سال این تغییر در ایران اجرا می شود. طلوع آفتاب در تورنتو ساعت 06:59، غروب آفتاب ساعت 18:02، ظهر خورشیدی 12:31 و مدت روز 11 ساعت و 3 دقیقه است. زمان محلی فعلی تورنتو 31 دقیقه جلوتر از زمان ظاهری خورشیدی است.


تفاوت ساعت ایران و ونکوور

مهم است؛ زیرا اختلاف ساعت آن با ایران حدود 12 ساعت است. بنابراین اگر در محاسبه اختلاف ساعت ایران و ونکوور کانادا اشتباه کنید برنامه های مهاجرتی شما به کلی خراب می شود. زمان ایران ۱۱ ساعت و ۳۰ دقیقه جلوتر از زمان ونکوور است. برای مثال اگر الان در ونکوور ساعت 9 صبح است، در تهران ساعت 20:30 است. شهر ونکوور کانادا یکی از پیشرفته ترین و زیباترین مناطق این کشور است که سالانه مهاجران زیادی از ایران و سایر کشورها به آن مهاجرت می کنند.

کانادا بزرگترین منطقه جغرافیایی در آمریکای شمالی است و پس از روسیه دومین کشور بزرگ جهان به حساب می آید. وسعت کانادا باعث تفاوت در زمان طلوع و غروب خورشید می شود و در نتیجه می توانید تفاوت ساعت قابل توجهی را در ونکوور نسبت به شهرهای دیگر متوجه شوید. زمان در ونکوور نیز در مقایسه با سایر شهرهای کبک و انتاریو بسیار متفاوت است. مقدار اختلاف حدود سه ساعت است و این نشان دهنده مساحت کانادا و فاصله شهر در غرب و شرق است .در مورد زمان ونکوور و زمان طلوع و غروب خورشید، درست است که تفاوت زمانی قابل توجهی با شهر ایران وجود دارد، اما شما می توانید برنامه خود را در طول سال به خوبی مدیریت کنید. طلوع آفتاب در شهر ونکوور کانادا 07:02، غروب آفتاب: 17:49، ظهر: 12:25 بعد از ظهر و مدت روز: 10 ساعت و 46 دقیقه است. اکنون وقت محلی در ونکوور 25 دقیقه جلوتر از از زمان خورشیدی است.